De weg naar mooie content

Samen met onze klanten maken we graag mooie content. Bij Chiefs of Content doorlopen we vijf verschillende fases om ervoor te zorgen dat onze klanten het gewenste eindproduct krijgen.
Maak hieronder alvast kennis met onze werkwijze.

Fase 1: Research

Wat is het verhaal dat u wilt vertellen? Wat is het doel wat u wilt bereiken? Wat is de boodschap die u wilt overbrengen? Dit is een greep uit de vraagstukken die we graag samen met u onder handen nemen. Tijdens de research fase gaan we op zoek naar de antwoorden op deze vragen en wordt duidelijk wat de functie van de film moet zijn. Het is belangrijk goed te begrijpen wat de vraag is alvorens we kunnen bepalen wat de vorm en inhoud van de film moet worden.

Fase 2: Concept

Als duidelijk is wat het doel, de boodschap en de doelgroep van de film is, kunnen we de vorm en inhoud van de film bepalen. Welk film format sluit het best aan? Vanuit de conclusies uit het onderzoek schrijven we de grove verhaallijn en de tone of voice, aangevuld met een moodboard dat de sfeer visueel weergeeft.

Fase 3: Productie

Iedere productie begint met een goede voorbereiding en eindigt met de welbekende zin ‘It’s a wrap’. In de productiefase zorgen we dat het concept omgezet wordt tot vastgelegd beeld op camera.

Fase 4: Post-productie

Alles staat erop, tijd voor de montage!

Het montageproces bestaat uit 3 onderdelen:

- De initiële edit
- Feedback rondes
- Afronding van video

Tijdens de initiële edit monteren we de video op de inhoud. De inhoud heeft voorrang op mooie en technische afwerking. Geluid en beeld kan in deze fase soms nog niet overal in balans of helemaal af zijn. 

In de twee aanpassingsrondes gaan we aan de slag met uw feedback en voeren we die steeds verder door tot alles klopt. 

Als de aanpassingsrondes succesvol zijn doorlopen, is het tijd voor de afronding. Nu kunnen we aan de slag met het masteren van de audio en de kleurcorrectie. Als audio en beeld helemaal netjes afgewerkt zijn, sturen we u een final versie van de video. 

Fase 5: Distributie en Archivering

De doelgroep is mede bepalend geweest voor de keuze van het format. Echter is het daarna nog erg belangrijk om de film daadwerkelijk bij de doelgroep te krijgen. Dit kan door de film op de juiste plekken en momenten te delen. Hiervoor voorzien we u graag van een distributieplan.